Sedona Methode

Leren loslaten

Heb jij een bepaalde gedachte die je steeds opnieuw belemmert? Of reageer je sterk op bepaalde mensen in je omgeving, waar je zelf niet blij van wordt? Dat heeft allemaal met programmeringen in ons leven te maken. Deze programmering en de patronen die je daaruit hebt ontwikkeld kan je doorbreken door hypnose of door het simpelweg los te laten met behulp van de Sedona Methode.

Denk aan:
– Altijd alles perfect willen doen
– Overal (ruim) op tijd moeten komen (wat nooit zonder stress lukt)
– Het iedereen altijd naar de zin ‘moeten’ maken
– ………….  (ruimte voor eigen inspiratie)

Je weet dat het gevoel van ‘iets moeten’ uit jezelf komt, misschien projecteer je het wel op jouw omgeving (wat zullen ze anders wel niet van me denken…), maar het gaat echt alleen om jouw gedachten. En uiteraard om hoe jij met deze gedachten omgaat.

Of misschien gaat het juist meer om situaties in je omgeving:
– Mijn collega doet vaak..……, daar heb ik last van
– Mijn moeder verwacht altijd zoveel van mij
– Mijn buurman wordt echt overal boos over, ik kan niets goed doen
– ……. en vul zelf maar in

De ander verandert niet, hoe jij er tegenaan kijkt bepaalt jouw gevoelens en emoties. Wat voor jou misschien heel irritant is, daar haalt een ander z’n schouders voor op of kan er zelfs om lachen. Iedereen kijkt er met zijn of haar eigen gekleurde bril naar. Je bent en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor hoe jij er mee omgaat en door welke gedachten jij je gevoel laat bepalen .

Denk- en gedragspatronen loslaten

Als je bepaalde denk- en gedragspatronen echt wilt leren loslaten, kies dan voor de Sedona Methode. Het is een simpele oefenen, maar je zal direct merken dat het anders voelt, lichter. En dat het oplucht dat loslaten.

Als je er al jaren mee rond loopt, lijkt het misschien heel lastig om iets zomaar even los te laten. Of stel dat jij voor je gevoel gelijk hebt en de ander niet, dan kan dit nog wel eens op interne weerstand stuiten. Maar uiteindelijk bepaal jij toch echt jouw eigen geluk en niet die ander. Hoe fijn is het als je die frustratie kan loslaten.

In het kort: Je besluit dat je het wilt loslaten, dat je het nu wilt loslaten en door eenvoudige oefeningen kan je het ook echt loslaten.

Belangrijk bij de Sedona Methode is, dat je het (meestal negatieve) gevoel wat het oproept de ruimte gaat geven. Het mag er zijn. We kijken dan naar de achterliggende behoefte(n), waar dat gevoel vanuit is ontstaan. Door dit los te laten, creëer je ruimte. En belangrijk; de behoefte zelf hoef je niet los te laten, maar wel de angst voor een tekort daaraan.

Jouw gedachtes bepalen jouw werkelijkheid.

Wilje meer weten of de Sedona Methode of een afspraak maken? Neem dan contact met mij op >>